Poepen Vivian, dat mag hier!

De dag begint met een uiteenzetting van Erik over Vivians aaibaarheidsfactor. Later op de dag zal blijken dat hij er niet zo ver naast zit.

In Casa Sami wordt vandaag weer hard gewerkt. Imke en Ruud ordenen de kast verder en de rest gaat aan de gang met de oudere jeugd. Er wordt gesjoeld en gekleurd. Indrukwekkend om te zien hoe stoere, getatoeëerde jongens van een jaar of twintig nog echt kind blijken te zijn als ze vrolijk gaan zitten kleuren. Na de lunch barst er een groot gevecht los met waterballonnen. De kinderen genieten enorm en wij ook. Ruud, die zowat als enige nog droog is, omdat hij ijsjes aan het kopen was, wordt bij terugkomst omhelsd door de dankbare, maar vooral natte kinderen.

Op weg naar huis geven Lindy en Berte een show weg door hardop te zingen in de Maxi Taxi, onder begeleiding van hun eigen luchtgitaarspel. Niet alle passagiers lijken even blij hiermee. Gelukkig weet Floor de chauffeur deze keer precies de instructies te geven om hem voor de deur te laten stoppen.

We gaan naar het strand en zwemmen een tijdje in de Zwarte Zee. Als we later bij een restaurant op het terras zitten, gebeurt voor ons het meest aangrijpende tot nu toe: langs de tafels loopt Alin, een van de kinderen met wie we in Casa Sami werken, rozen te verkopen. Hij is lief, beleefd, heel intelligent en een jaar of acht. Hij is zowat de enige van wie we allemaal de naam kennen en we vinden het verschrikkelijk om hem zo te zien. Ineens beseffen we echt voor wie we hier zijn en we kopen voor 60 lei rozen voor hem. Deze jongen mag niet mee op kamp omdat hij van zijn ouders rozen moet verkopen in Mamaia.

In het restaurant ontmoet Vivian haar over weer, die al twee en een half uur op haar wachtte. Iedereen lacht hem uit, behalve Imke en Ruud, die in ware romantiek geloven. Als het loveduo in zee verdwijnt, roept Lindy ze na: 'Poepen Vivian, dat mag hier!' (Poepen betekent zoenen in het Roemeens). De vriend van de ober die er ook bij is, loop naar Lindy en is heel direct: 'I'm trying to hit on you!' Zij doet het af als een 'nice try'.

Terug in ons huis relativeren we alles met een biertje, terwijl Linsey zich frustreert over een Rubik's kubus, onder het voortdurend uitroepen van: 'Baggerheid!' Erik frustreert zich erover dat zijn handdoek nog zeiknat is, omdat hij die in zee heeft laten vallen, terwijl hij nog drijfnat was. Omdat morgen de wekker vroeg gaat, maken we het 's avonds niet te laat. (Kwart voor één)

(Er staan vanaf nu ook foto's op de site!)

Baske

Echte liefde in de zwarte zee... dat maak je niet vaak mee... Tot zo ver mijn dichtkunsten. Weer een mooi verhaaltje en mooie foto's!

Lotje

Zwemmen in de Zwarte Zee?? Beter!! Zo te lezen maken jullie hele bijzondere en indrukwekkende dingen mee. Geniet ervan! Gaaf ook om te lezen dat jullie zoveel voor de mensen/kinderen daar kunnen betekenen (al zit dat soms in hele kleine dingen waar je jezelf niet bewust van bent). Groeten aan iedereen!

Lotje

Riny

Hallo, allemaal. Blij dat we nu ook beeld bij jullie belevenissen hebben. Leuke foto's. Lindy mag thuis ook niet zingen, wij luisteren liever naar de radio. Overigens heeft ze wel voldoende volume.
Veel plezier nog.

Oma ( Ramaekers) van Linsey,

Complimenten voor de schrijver van jullie reisverhalen.
Erg indrukwekkend en fijn om te lezen!
Deze ervaringen zullen nog lang in jullie geheugen blijven. Maak er nog fijne tijd van!

Groeten, Anny Ramaekers.

Wil

Lindy en de rest,Ik ben blij dat jullie je zo goed amuseren daar, maar volgens mij zullen de kids daar ook wel weten dat jullie er zijn geweest. Geweldig!!

Rosy

Lieve allemaal,

Jullie maken een super tijd mee waarin jullie een bijzondere ervaring opdoen. Het is fijn dat jullie er zo'n gezellige 'vakantie' van maken.
Veel plezier en geniet ervan!

Monique Kolster

Hé there!
prachtig die foto's om de verhalen te ondersteunen! Kan ik tenminste lekker meeproeven! Oeoeoe, vakantieliefdes op de loer, hoe romantisch....slobber!
Dikke kus voor allemaal!
xx Moon

Manon

Geweldig om te lezen hoe jullie het daar hebben. Vanuit Bloemendaal dan ook heel veel plezier en succes gewenst!!
X
p.s. Lindsey je bent niet de enige die een hekel heeft aan dat kreng, ik heb 'm inmiddels ergens ver achter in een kast gestopt, hopen dat 'ie vanzelf verdwijnt.

Ineke van Hulst

Geweldige verhalen. Je laat ons echt meeleven. Nog veel "werk"plezier en laat niet teveel mooie, droeve jongens achter.

Jessica

Jaloers! Wij zitten hier te wachten tot het ouderspreekuur begint...
Wat doen jullie daar goede dingen, ik ben trots op jullie!
Ga zo door en let op jezelf!

Cynthia

Lindy zal haar zangtalent weer is laten zien hoor:D
Mis me maatje wel hoor(A)
Zo te lezen is het er erg gezellig, maar het zal ook wel vermoeiend zijn. Leuk die verhalen ook! Ga zo door.

Moniek

Is trots op haar nichtje Linsey!
Wat ontzettend gaaf en indrukwekkend...
Mooi om te lezen zo...

Zet 'm op daar!!
Groetjes

Casper

Klinkt echt geweldig daar, hoewel geweldig misschien het verkeerde woord is. In ieder geval een indrukwekkende ervaring?

Ik wens jullie nog super veel plezier daar!

(Ow, en als jullie een goede verdediging tegen Jayma's vechttechnieken willen; ze kan niet tegen kietelen of in de achterkant van haar arm bijten. Hoewel ik denk dat ze Frank gewoon liet winnen.)

Anneke

Ik kijk al weer uit naar het volgende avontuur!
Met het kamp in zicht zal dat een heel verhaal worden!

Groetjes,
Anneke

Hilde en Toon

Hoi Linsey,

Wat een prachtige verhalen om te lezen, zo krijg je toch een indruk van wat jullie alllemaal meemaken.
We kijken uit naar het volgende bericht.
Heel veel groetjes uit Dommelen

Lieke

Hee Roemenië-gang!

Super hoor, al dat goede werk van jullie. Die mensen daar zullen jullie niet snel vergeten denk ik!(licht nie alleen aan het werk dat jullie verrichten!=P)
Ik hoop dat jullie allemaal heel terugkomen en voor de rest nog een paar hele fijne dagen toegewenst!
xx Lieke