Dag twee bij Casa Sami

We zitten in de bus naar het kamp. Ik ben hier de enige zonder kotszakje maar Carmen (de psychologe) keek niet bedachtzaam toen ze langs me liep dus ik denk dat Andrea het wel binnen kan houden deze weg (hopelijk). Toch nog even schrijven wat we gister hebben gedaan, het was mijn beurt maar ik ben het dus vergeten.
Acht uur beneden in het hotel om even met z´n allen op het strand te kunnen ontbijten. Toen de maxi-taxi naar Casa Sami. Bij Casa Sami zijn we eerst even naar boven gelopen om te vragen wat we konden doen. Niks, spelletjes spelen met de ouderen. Dus naar beneden gegaan de pingpong tafel opgezet en toen gingen er een paar meedoen. Halverwege kwam een van de ouderen, de naam kan ik me niet herinneren maar ze was wat dikker (zwanger?), zwart haar in een knot en had een roze shirtje aan, om aan Roy te vragen of hij mee wilde gaan schaken. Later werd er ook gedammed, geligrettoted en heb ik nog een leuk 'schud kaarttrucje' geleerd. Ongeveer de helft van de groep was ondertussen naar de winkel geweest om, ik dacht, de laatste spullen voor het kamp te kopen en ontbijt voor vandaag.

Rond half twee kwamen de kinderen. Als eerste twee kinderen van Corbu (de 24/7 opvang waar we gister waren geweest) die bleven een dag bij Casa Sami zodat ze die niet ook nog eens om 5 uur zouden moeten halen. Later kwam de rest. Geweldig vind ik het als die binnen komen rennen en je meteen een knuffel geven, 'pepsi cola' met je gaan doen of 'kirrkie, kirrkie' roepen wat betekent dat ze op je rug willen. Dat is ook het leuke aan de kinderen hier, ze zullen je nooit arrogant aankijken, denken dat ze alles beter weten of zich 'tè goed' voelen voor een spel.
Nadat ik buiten bijna een rode hand had opgelopen van het handje clap ben ik naar binnen gegaan waar een paar kinderen origami aan het uitproberen waren. Best leuk, kan ik dus niet. De kinderen werden druk en er ontstond een heisa om wie er op mijn schoot mocht zitten. Nazar stak zelfs haar middelvingertje op. Sanne kwam toen op het brilijante idee om maar te gaan tekenen. Volgens mij heeft ze samen met Eef voor bijna elk kind een tekening gemaakt omdat ze er allemaal een wilden. Tekenen is niet mijn beste vak, en al helemaal niet met wasco, dus ging ik even langs Ilse zitten om nog een klein beetje origami te doen.
Rond vier uur gingen de kinderen naar huis en moesten wij gaan opruimen. Om de een of andere manier vind ik dat hier veel minder erg dan thuis. Ik deed de woonkamer/kleine keuken. Halverwege het dweilen kwam Roxy mijn dweil afpakken om ook een stukje te doen. Erg lief, al liep ze de hele tijd door het natte heen. Toen alles klaar was en we onze was hadden opgevouwen en in de tas gestopt gingen we op de Maxi-taxi wachten voor de weg terug. De eerste reed ons gewoon voorbij en de rest van de busjes waren geen maxi-taxis dus stonden we zo lang te wachten datLori (begeleider) samen met haar man hand in hand kwam checken hoe het met ons ging. Twee minuten later was het busje er.
Terug in het hotel hadden we afgesproken om even een korte pauze te nemen en dan naar Mamaia te gaan om even winkeltjes te bekijken en te eten. Ilse ging rustig op een terrasje zitten en de rest ging even souvenirs etc kopen. Michelle, Eef, Sanne en ik gingen samen de winkeltjes af. Onderweg kwam er een man op ons of met een gloed nieuwe Iphone, of we die wilde hebben. Natuurlijk niet! Later kwam hij nog een keer terug waarop Sanne nog eens: 'go away' zei.
We aten weer bij Baff een grill restaurant. Met lekkere lange wachttijden voor het eten. Dus gingen Ruud, Jur en Roy terwijl we wachtten op het hoofdgerecht even de taxi nemen omnog snel even iets te halen in het winkelcentrum. Ze waren (tot mijn verbazing) op tijd terug. Ilse kwam erachter dat Jelle haar sigaretten had geklikt en we besloten hem een keer terug te pakken: hij had een hele tas vol met souvenirs op de tafel van het restaurant laten liggen die Ilse dus maar weer had meegenomen. Ik stopte hem in mijn tas en we zouden kijken wanneer hij er achter zou komen (en dan nog een week wachten met vertellen dat wij hem dus hadden). Pas in het hotel kwam hij erachter. Al hebben we het geen week volgehouden met niet vertellen maar, maar twee minuten. Wat voor hem wel twee héle stressvolle minuten waren, haha.

Groetjes!!
Naima

Reacties

Reacties

Monique Schilp

Mooi verhaal Naima! Geweldig om te lezen hoe blij jullie die kindjes kunnen maken met hele kleine gebaren. Zo te lezen is de sfeer ook gezellig. Super! Veel plezier en succes op het kamp en in de bus...

Jeanne

Naima, wat lees ik, word je nu al vergeetachtig? Zal wel door de hitte komen. Leuk, wat jullie zoal met de kinderen doen en fijn dat het zo goed klikt. Wat is geligrettoted? Groetjes, Jeanne (en voor jullie ook een dikke knuffel)

Ellen van Horssen

Het is wat met die zoon van mij. Fijn telkens wat van jullie te horen. We wachten vol spanning op het volgende verslag. Heel veel plezier en succes daar!

Esther

wij hebben deze link aan heel wat mensen doorgestuurd zodat ze allemaal mee kunnen genieten van jullie verhalen. Ik ben iedere dag weer nieuwsgierig naar het volgende verhaal. Ik vind het super wat jullie daar doen!!

oma van Naima

Leuk om je verslag te lezen ,Naima. Fijn dat jullie zo goed bezig zijn. Ik kijk elke dag even of er een verslag is.Groetjes aan allemaal

Ine van Lieshout

Leuk Naima om het verslag van je te lezen. Ik ben iedere dag weer benieuwd naar jullie belevingen. Fijn dat de kinderen daar zo blij met jullie zijn en dat jullie het zo goed naar je zin hebben. Succes en groetjes voor allemaal!

Anita Stokmans

Dit is wel een leuk idee om iedereen een verslag te laten schrijven van jullie belevenissen. Zo weten wij thuis ook wat jullie allemaal meemaken daar. Goed bezig. Gaaf voor de kinderen en natuurlijk ook voor jullie! Geniet ervan met z'n allen!!

Genny Cornelia

Fijn om je verslag te lezen. Hopelijk hebben jullie niet teveel last van de muggen en: Bedenk: het zijn de kleine dingen die het hem doen, als je iets wilt bereiken. Groetjes van ons allemaal!

opa en oma van Roy

we zijn blij dat jullie weer terug zijn in de bewoonde wereld we wensen jullie een goede thuisreis en we zien jullie vrijdag wel

groetjes aan allemaal

opa en oma van Roy

wij zijn blij dat jullie weer terug zijn in de bewoonde wereld en de verhalen horen we nog wel
we wensen jullie een goede thuisreis en tot vrijdagmorgen

groetjes een jullie allemaal

Ronald en Monique

Het leek zo lang maar toch zijn de twee weken omgevlogen. Mede door jullie verhalen op deze weblog en FB! Heerlijk om jullie morgenvroeg te begroeten in de hal van Eindhoven en dan zullen er nog vele verhalen volgen over een onvergetelijke tijd voor jullie en de kinderen van Roemenië

Cathy van Gerven

Na alle verhalen toch nog leuk om jouw verslag van het kamp te lezen, Michelle! Jullie hebben je er goed doorheen geslaan ondanks de tegenslagen. De kinderen zullen vast en zeker met veel plezier aan deze week terugdenken!
groetjes van de moeder van Naima.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!