Nuwara Eliya

Over vandaag heb ik weinig te zeggen: ik was de hele dag ziek. De rest heeft een treinreis gemaakt en aan het einde daarvan pikten we ze met de bus op om naar Nuwara Eliya te gaan. Daar hebben we een theefabriek bezocht.
Nuwara Eliya is helemaal gebouwd in koloniale Engelse stijl. We zitten in een heel chic Engels hotel en de kamers zijn echt asociaal luxe. Gelukkig maar, want ik zal er veel tijd in bed doorbrengen!
Op het moment dat ik dit schrijf, staat de housekeeping aan de deur om een warme kruik te bezorgen. Wat een service!
Hopelijk voel ik me morgen beter, zodat we op ons gemak een beetje door het dorp kunnen wandelen met iedereen die niet meegaat met de dagexcursie naar Horton's Plains.

20 juli 2008

Ik ben een stuk opgeknapt en duik met Douwe, Ymke, Charissa, Mirjam en Patricia het dorp in om een gezellige, drukke Fata-Morgana-achtige markt mee te maken. Het stinkt er, alles ziet er walgelijk uit, vissen liggen levend uitgestald op straat en iedereen spuugt de vreemdst gekleurde substanties op de grond.
Als Ymke en Douwe pinnen, staat er ineens een bedelaar bij ons: een hand opgeheven en met de andere hand heftige gebaren makend in de richting van zijn mond onder uitstoting van: 'Ba! Ba!' Tussen de niet-pinnenden ontstaat het volgende gesprek:
'Kijk, een pantomimespeler!'
'Nee, het is hints, twee woorden!'
'Ba!'
'Ba? Ba-dhuis zul je bedoelen.'
'Als hij goed gaat praten, krijgt 'ie een sticker.'
'En bij drie stickers douchegel!' (Bij Douwe op school krijg je voor drie stickers een gelpen)
'O, kijk, hij heeft kleingeld, misschien kan hij wisselen.'

We komen op dat moment tot de conclusie dat het echt niet kan wat we doen en vol schaamte lopen we verder de markt over. Daar genieten we van Patricia's afdingkunsten. Als een echte Hollander praat ze de laagste prijzen voor elkaar.
De rest neemt een hightea in het hotel. Ik kijk er alleen naar aangezien ik geen thee lust en ze geen high beer hebben. De rest van de dag neem ik de tijd om te lezen en te genieten van deze laatste 'koude' dag. Morgen zal de temperatuur de dertig graden weer overstijgen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!