Hij heeft een groot hart, maar hij denkt als een meisje

Een bijzondere doch treffende manier van Ellen om Dragos te typeren tijdens ons ochtendgebed, waarin de kampleider vandaag vertelt dat alle geboden belangrijk zijn, maar vooral het gebod dat ons verplicht om god lief te hebben.

De dames hebben een zware nacht achter de rug, omdat hun slaapkamer een vies zweethol is geworden door de hoge temperaturen. Vandaag zal het kwik nog oplopen tot 42°C! In het raam van hun kamer zit een horretje, dat precies verkeerdom lijkt te werken. Om die reden dwaalt Linsey in haar slaap door de kamer om insecten uit te roeien.

Na het ontbijt spelen we een spel waarbij je chocolade met bestek moet eten met een sjaal om je hoofd, een schort voor en ovenwanten aan. Je bent aan de beurt als je zes gooit en hebt de tijd tot een andere speler zes gooit. Imke gooit geen zes, Ruud knoopt zijn schort zo vast dat het niet meer los kan, Floor en Vivian hebben geen zin in chocolade, Lindy en Berte gooien voortdurend zes, maar krijgen geen chocolade en de rest pikt nog net een blokje mee.

Na de lunch evalueren we met z'n allen en iedereen is enthousiast, zowel de Roemenen als wij. Als de straatjongens moeten aangeven welk onderdeel ze het leukste vonden, is het antwoord eensgezind: 'fettele' ofwel, de meisjes. Dragos is bij dit gesprek niet aanwezig omdat hij een tweede Himalaya aan het bouwen is.

We nemen afscheid van de jongens en vertrekken terug naar Constanta. We zullen hen niet meer terugzien, omdat we zondagnacht al op kamp gaan met de kleintjes. We doen wat boodschappen en wassen onze kleren. We hebben een watermeloen gekocht en testen hem op rijpheid. Berte en Frank kloppen erop, terwijl ze hun oor ertegenaan leggen. Helaas zijn hiervan geen foto's. Floor reageert hierop door op dezelfde manier een fles cola op rijpheid te testen. Erik reageert hierop door op dezelfde manier Floor op rijpheid te testen. Als hij geen respons krijgt, knuffelt hij de daarna nog maar even met de meloen.

Na een bezoek aan de Mac doen we nog veel liefdestestjes uit rare tijdschriften, we pilzen af en gaan naar bed. Morgen eindelijk een keer uitslapen en een dag voor onszelf om bij te komen van alle indrukken.

Stop alsjeblieft met het geven van extra fotoruimte (Bedankt aan degenen die dat gedaan hebben! Zodra ik meer geschikt Roemeniëmateriaal heb, zal ik het erop zetten). Dat is een reclamebalk die ik helaas niet weg kan krijgen. Als mijn ruimte vol is, gebruik ik Photobucket om door te linken, want dat is wel gratis en onbeperkt.