Ahangama - Amman - Amsterdam

Na een regelmatig gebrek aan warm water, komt er nu helemaal geen water meer uit de douche, en ongewassen vertrekken we naar Galle. Omdat nog niet iedereen daar was geweest, blijven we daar weer drie uur. We doden de tijd met lezen en op een terras, waar we het Noord-Hollands (dat 50% van de groep spreekt) onder de loep nemen. Het vreemdste 'woord' dat we leren is 'bennewedrbedat?' (Zijn we er bijna?)
Op de weg terug naar Negombo stoppen we bij een schildpaddenfokcentrum. Bakken vol met schildpadjes van enkele dagen oud zorgen voor de redding van veel dieren die anders ten prooi zouden zijn gevallen aan stropers en roofdieren. Voor de toeristen zijn er natuurlijk ook nog wat zieke en gewonde schildpadden en een donatiebus.
We lunchen op een prachtige plaats aan het meer. Een kreupele ober brengt ons razendsnel eten. Deze keer is Douwe de sigaar wat het eten betreft: hij komt erachter dat er rupsen in zijn macaroni zitten, als hij het bord al half leeg heeft gegeten. Als hij vraagt of hij voor die rupsen extra moet betalen, krijgt hij het gratis. Zo is het natuurlijk onmogelijk om je laatste rupees precies op te maken aan het einde van de reis.
Door een razenddruk Colombo bereiken we vroeg in de avond pas Negombo. Daar eten we en gaan we vroeg naar bed, omdat om we om twee uur zullen vertrekken naar het vliegveld voor onze nachtvlucht naar Amman.

27 juli 2008

Een reis van 22 uur, waar niet veel interessants over te vertellen is. Op het vliegveld van Colombo worden we geholpen door een onverstaanbare straalbezopen douanebeambte en in het vliegtuig naar Amman hebben we eindelijk eens flink last van turbulentie. Om me heen grijpen mensen naar kotszakjes en ik zit met een lach van oor tot oor omdat er van mij weer een kleine wens is uitgekomen.
Bij aankomst in Nederland regent het... we mogen zelfs het vliegtuig niet uit in verband met een onweersstorm rondom Schiphol. Als die over is getrokken, duurt het nog heel lang voor alle bagage terecht is en doodmoe nemen we afscheid van elkaar om de trein te nemen naar huis.

Kiki

Jij vindt turbulentie leuk?!

Dat sprong er gewoon uit op heel deze pagina :P

Ruud

Ik zit al jaren in vliegtuigen in de hoop een keer flinke turbulentie mee te maken! Ik ben gek op achtbanen! Voor mij was dat inderdaad een droom die uitkwam. Ik ben zo gemakkelijk blij te maken...