Reykjavik - Kopenhagen - Amsterdam

Lavavelden, heetwaterbronnen, bosjes, levensgevaarlijke routes naar huis-, tuin- en keukenwatervallen, kortom een dag van déjavu´s. Met andere woorden, alleen dingen gezien die we al hebben gezien.
Daarom alleen wat nieuws:
- we waren bij Hraunfossar, watervallen die recht uit de lava kwamen zonder duidelijke bron
- we vonden twee caches
- Wim wil Deborah naakt op de auto zetten om vervolgens rond te rijden, zodat ik foto´s kan maken van verbaasde voorbijgangers
We slapen in Alba, dat hebben we ook al gezien. We zijn dus weer terug in Reykjavik, waar we ook morgen de hele dag zullen zijn.

10 augustus 2006

Nog één keer bericht uit IJsland... nou ja... over IJsland, want ik schrijf dit in Weert.

Over onze twee standaardstedentrips, eergisteren Reykjavik en gisteren Kopenhagen is niet zo veel te zeggen. Reykjavik hebben we vooral al cachend gezien en daar hebben we wat gewinkeld. Kopenhagen hebben we 's avonds bekeken (wat is het heerlijk om twee uur kwijt te raken als je naar het westen vliegt) en dat was nog steeds zoals Kopenhagen altijd is... Tivoli, vieze gebouwen, en vooral... Denen. Dus alsjeblieft, vertellen jullie aan niemand verder dat ik daar ALWEER geweest ben... ik kan er ook niks aan doen dat dat een standaard doorsteekhaven is voor het ECHTE Scandinavië...

Na een beetje gedoe op het vliegveld, omdat er in Londen iets gebeurd schijnt te zijn (nieuws in het IJslands is moeilijk te begrijpen) was vandaag in Kopenhagen de zin waarmee het onheil werd ingeluid: 'Ja, Deborah...geef die portemonnee nu maar terug, de grap is niet leuk meer...'
Daarmee gaf Wim te kennen dat hij zijn portemonnee dus echt kwijt was. Op een onbewaakt ogenblik gejat waarschijnlijk. 'SECURITY MESSAGE: PASSENGERS ARE RECOMMENDED NEVER TO LEAVE LUGGAGE AND PERSONAL BELONGINGS ALONE' Hoe zo'n reis met de dag leerzamer kan worden.

Inmiddels terug in Nederland...IJsland was prachtig en 17 dagen een mooie tijd. Hopelijk hebben jullie een beetje plezier gehad van onze verslagen en misschien hebben we nog wel mensen overgehaald om IJsland ook eens met een bezoekje te gaan vereren. Het is in elk geval de moeite waard!